Lite tips och motivation

Anonym om Nya träningskläder är livet:
Jag är sugen på att tappa ett par kilo inför sommaren. Har du några bra tips på kost och motivation till träning så vore det jättegulligt om skulle kunna dela med dig av ett par.

Du kan börja med att en morgon (innan du ätit eller druckit) att väga dig och skriva upp morgonvikten och ta ett måttband och skriva upp midja, lår, byst och det som känns aktuellt. Sen kämpar du på och varje eller varannan vecka kan du kolla morgonvikt samt mäta. Ibland kan du börja med att gå upp i vikt/stå still (men det är inte säkert det blir så) eftersom muskler väger mer än fett, men tillslut kommer du gå ner och du kommer se resultat på måttbandet.

1. Köp nya, snygga träningskläder - det blir mycket roligare att träna när du får ta på dig något snyggt! Det behöver inte kosta mycket heller, mina nya skor gick på 450:- och dagens linne 99:-. Man kan fynda snyggt och bra grejer! :)

2. Undvik kolhydrater och godsaker - Ät tex. kyckling och brocolli, kött och en god sallad och till mellanmål ett ägg eller en lätt Kesella med frysta bär till. Jag äter dessutom mycket apelsin, men det får inte bli för mycket frukt heller. Ät mindre portioner och ofta för att få till bra förbränning.

3. Variera träningen - Gå ena dagen och kör styrka mage, nästa kan du simma, därefter kan du springa och köra ben, intervallträning. Kör man samma sak varje dag vänjer sig kroppen så istället ska man variera för att chocka kroppen lite.

4. Powerwalk innan frukost - Gör det till en vana att gå en 30-60 minuter innan du äter frukost. Gå i bra tempo så kommer du märka att kilona försvinner.

5. Låt dig inspireras - Jag har en flik Träning och en Mat & Bak där du kan hitta lite tips. Dessutom följer jag 4-klövern och Olga (från Biggest Looser) där det bjuds på många bra tips!

6. Ha roligt! Du ska inte känna att du måste gå och träna och hänga läpp för det. Du gör det för din egen skull och huvudsaken är att du tycker det är roligt!


Här är jag under Göteborgsvarvet som jag och pappa sprang 2008, ser inte så snygg ut men är man på 16km så skiter man i det! Jag hade kul och var så nöjd när jag gick i mål! Det ska vara roligt och att ha ett mål att kämpa mot är aldrig fel!

Du får jättegärna skriva sen hur det har gått för dig, varje vecka eller när du känner dig klar, hade varit roligt att veta hur det går och du får du dessutom lite pepp att återkomma med ett resultat du kan vara stolt över! :)
Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Robin Jonsson

Tjena!

Ville bara säga att jag gillar din blogg och sättet du skriver på. Tycker även att det var väldigt bra tips du kom med!:)

Ha det bra!

2012-01-31 @ 17:12:23
URL: http://golfrobin.myshowroom.se
Postat av: Anonym

Ber om ursäkt för ett väldigt sent tack, men tack så mycket för alla tips! Har ägnat väldigt mycket tid åt att skriva ner maträtter (som du har på bloggen). Ska bli kul att se resultat! :) Kommer återkomma med ett resultat framöver!

2012-02-03 @ 15:49:41
Postat av: Lisa

Ingen fara, jätteroligt å höra att du gillar tipsen, både till motivation och matlagning! :) Väntar på resultat med spänning, Lycka till och bara säg till om du behöver bli peppad under tiden :)

2012-02-03 @ 18:22:06
URL: http://lisaisundsvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0