In the Room Where You Sleep

Vad ska jag göra när One Tree Hill är slut? Serien som alltid lyckas inspirera mig till att skriva. Love it.

Älsklingen gjorde en kanonmatch och om ett par timmar är han hemma och då har jag lovat att ha Gladiatorerna redo. Därför har jag fått förbud att läsa Aftonbladet och eftersom det är en Ljungbytjej med vågar jag inte kolla Twitter eller Facebook heller. Men jag kan se OTH avsnittet 10 ggr om, så det går ingen nöd på mig. Har fått ihop en krönika också, den ska finslipas och läsas innan jag bestämmer mig för om det blir min kanske sista krönika i ST. We'll see.

Efter OTH får jag alltid sån fantastisk känsla. Jag funderar på varför vissa människor hellre är ökända än okända. Hur feg jag är när jag inte vågar ringa varenda butik som finns i hopp om ett jobb. Jag vill säga att jag har gjort allt för att få ett jobb, men det är lögn. Jag har varit feg och safeat med att maila eftersom skriva är det jag vet att jag är bra på. Jag vill bara ta upp telefonen och ringa och säga hur nöjda de skulle vara med att ha mig i sin butik, för jag vet att jag skulle vara så bra. Men när det är måndag förmiddag kommer jag vara lika feg som vanligt. Varför?

När jag flyttade från Ljungby sa jag att jag ville prova på många jobb för att veta vad mitt drömjobb var. Jag har inte jobbat sen jag kom hit och ändå är jag mer säker än någonsin på att journalist(med inslag av krönikör och författare) är yrket för mig. Jag vill synas, jag vill höras å ja vill spela roll. Jag vill inte bete mig illa och få ett dåligt rykte eller göra åtlöje av mina nära. Jag vill ta mig långt men inte på andras bekostnad. En dag ska jag visa er att det är möjligt.

Men just nu tänkte jag steka ett ägg och kanske lite bacon till.

Kommentarer
Postat av: VV

Tja! Varför kanske sista jobbet på ST? :s det med jobb, du får tänka så som du skrev till mig med träningen, man kan om man vill :) good luck!

2012-01-21 @ 22:21:32
Postat av: Sarah

Åh, vad jag förstår och håller med dig! Känner igen mig som attan, vill också kunna säga att jag gjort allt för att få ett jobb men så kommer blygheten in. Men du, kämpa vidare. Härligt att du vet vad du vill, då kommer du också komma dit. Jag är övertygad!! Kram på dig

2012-01-21 @ 22:57:25
URL: http://ettsmastadsliv.blogg.se/
Postat av: Angelica

Den enda som bestämmer hur långt du vill gå och vad du vill göra i framtiden är DU SJÄLV! Sträck på dig, bak med axlarna, ut med bröstet och upp med hakan. Inget är omöjligt, bara på att. Det kommer gå galant!

Och glöm inte bort, det måste vara dåligt ibland för att man ska veta när det är bra! Citat från Christina Widestam (vår kultur och idéhistoria och religionslärare) ;)

2012-01-22 @ 12:35:38
Postat av: Anonym

Kollar du platsbanken varje dag? Jag sökte allt som jag kunde tänkas göra, även om det inte var drömjobbet. Tyckte det var kul att se vad som bjöds på varje dag.

Telefon är inte heller det bästa. Sminka upp dig och ge dig ut till platsen i fråga så de får träffa dig direkt. Så har jag fått många jobb.

Även om du inte skulle få jobb måste det väl ändå kännas bättre att åtminstone ha försökt?

2012-01-22 @ 13:43:25
Postat av: Sandra

aww känner igen mig så väl i det du skriver!!

2012-01-22 @ 13:55:41
URL: http://sandrar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag måste bara fråga vart du hittar One Tree Hill säsong 9? :)

2012-01-22 @ 15:56:52
Postat av: Sofi

Lisa! Förlåt men nu frågar jag igen(har glömt och hittar inte våran tidigare kommentar om detta) var kollar du på OTH avsnitten på nätet, alltså dom senaste från staterna(usa) :)



Hoppas helgen varit bra! Kram

2012-01-22 @ 22:48:19
URL: http://sofiralin.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej! Tänkte skicka iväg ett tips då jag såg att New Yorker skulle öppna i Sundsvall och söker personal! Kanske inte är något som intresserar men det är ju alltid något! Ha det bra!

2012-01-23 @ 17:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0