Måste bara säga nåt om detta!




Bilderna är lånade från folk som demostrerat detta tidigare.

Såg det här i veckan.. På översta bilden är Gina Tricots skyltdocka och längre ner är en betydligt normalare skyltdocka. Hur tänker de som väljer att ha skyltdockor med anorexia? För det är faktiskt så det ser ut. Vill de att folk ska se upp till ben å skinn? Vill de lära unga flickor att svälta sig för att passa in?

Det är INTE okej. Det blir bara värre å värre å något måste hända. Till alla unga flickor som tror att det är rätt att se ut som första dockan så kan jag säga att NEJ, det är det inte. Man mår dåligt av att inte äta. Man får dåligt självförtroende av att försöka bli något man inte kan (omöjligt att bli så tunn utan att bli farligt sjuk) och tror ni att killarna bryr sig så kan jag meddela att de flesta föredrar att ha något å ta i. Det är snyggt att vara normal å personligen tycker jag att skyltdockorna på den nedre bilden är riktigt snygga, där har vi en betydligt mer "perfekt" kropp.

Hellre lite för mycket än lite för lite som jag brukar säga när jag blir sugen på en chokladkaka...


Kommentarer
Postat av: sannie

Agree! Inte konstigt att vi tjejer får vikthets!

2012-04-10 @ 17:40:19
Postat av: Anonym

Eller hur Sandra! //Lisa

2012-04-20 @ 22:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0