Lisa Ensam i Sundsvall

Har än sålänge kommit fram till att bloggen borde heta "Lisa Ensam i Sundsvall"

Mamma har varit en ängel och beställt Camilla Läckbergs nya bok (som kommer ut 19/9) och en till deckare! Kommer rädda upp ett par dagar <3

Letat motionscyklar, crosstrainers och trampmaskiner på Sundsvallstorget och blocket. Likaväl som att bara sitta i soffan kan man ju träna samtidigt! Fick också en magtränare(?) idag, har dessutom min stora boll och pilates-tränings-CD.

Har också insett att alla intressanta utbildningar har redan startat. Att börja läsa 3 års journalistik här nästa år känns väl sådär med tanke på att N kommer troligtvis inte va kvar sålänge? Att läsa i Lund är ett alternativ för då kanske jag hade fått bo hos syster men samtidigt tror jag inte hon vill ha mig hängandes där sålänge ;)

Jag har äntligen skaffat Wordfeud och ni får gärna starta spel mot mig! Mitt användarnamn är "icebite"

Har blivit småsjuk med halsont och hosta.

Är inte pepp alls, inte på nåt faktiskt. Speciellt inte på att skriva massa blogginlägg, det enda som händer är ju att jag sitter ensam i lägenheten förutom den timmen på dagen när jag är på gymmet eller den timmen N är hemma å p-nappar.

Som Niklas säger, det känns som att någon dragit ur strömsladden ur mig.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Sv: tusen tack för din röst på mig i LG-tävlingen jag är evigt tacksam !



Allt bra med dig ?

Kram

2011-09-15 @ 10:48:19
URL: http://moonzanna.se
Postat av: AJ

Köp Elsas mode bok nummer 1, och Elsas värld, bok nummer 2. Du kommer älska dem =) O börja lösa korsord, superbra tidsfördriv ;)



Nu ska jag bege mig ut på en promenad o lämna tillvbaka hyrfilmer på hemmakväll... Wordfeud later ;)

2011-09-15 @ 11:16:44
Postat av: Hannah

Hej Lisa! Att känna sig sysslolös är verkligen ingen rolig känsla. Att ha ett jobb el. skola att gå till får en ju verkligen att uppskatta de dagar man är ledig. Jag vet inte om du redan har försökt men mitt tips är att du går runt till ALLA butiker/caféer/restauranger/hotell/badhus/kontor etc. som finns i Sundsvall och presenterar dig och lämnar ditt cv, min erfarenhet är att det är enda sättet att få sig ett jobb. Jag kan rekommendera att jobba i livsmedelsbutik (ex. coop el. ICA), kanske inte verkar som det roligaste jobbet men oftast är det fullfart, du får träffa mycket folk och sedan är lönen bra också eftersom man har väldigt bra ob-tillägg. Dessa butiker behöver ofta personal också! När man väl har ett jobb så är det dessutom enklare att sedan få ett jobb som man verkligen vill ha, eftersom man då är mer eftertraktad på arbetsmarknaden. Vill du läsa till journalist tycker jag inte att du ska tveka en sekund, även om Niklas måste flytta från sundsvall innan du är klar. Jag och Ola har bott i olika städer i drygt 1 1/2 år nu och vårt förhållande är så enormt mycket starkare och bättre än innan jag flyttade till Umeå, man känner sig hela tiden nyförälskad när man inte träffas dagligen!:) Blev en lång kommenatar det här.. hoppas du orkade läsa!;) Många kramar till dig!

2011-09-15 @ 11:26:09
URL: http://hamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0