När du flyttar ger du dem chansen att lyfta sig själva



Lisa Bengtsson var namnet och det här är min nya blogg. Den 1 juli lämnar jag min hemort Ljungby för att flytta till Sundsvall med min sambo. Det är med stor spänning jag lämnar familj och vänner men självklart kommer jag sakna de i massor. Jag hörde dock en vis kvinna säga; "När du flyttar ger du dem chansen att lyfta sig själva" så det är på det viset jag väljer att se det. Jag kommer bli starkare och hitta på mig själv men det kommer också mina närmaste göra utan mig.

Anledningen till att vi flyttar just till Sundsvall är för att Niklas ska börja spela för Sundsvall Hockey. Jag hoppas verkligen att han får chansen att utvecklas och träffa många härliga människor.
Det känns som att hockeyfru ofta är något nedvärderande och många tror att man är tillsammans med killen på grund av det han gör, inte den han är. Många flyttar också med bara för att och väljer att leva ett liv i skuggan för att det är bekvämt. Så är dock inte fallet här. Jag har pushat på att vi ska flytta och jag flyttar för att jag vill det, inte för att jag måste välja. Just nu vet jag inte vad jag vill göra eller vad jag vill bli men det tänker jag ta reda på och det känns som att Sundsvall är det perfekta stället för mig att komma på vad jag vill göra med mitt liv.

Här kommer ni kunna följa mitt liv i Sundsvall. Ni kommer få läsa om min hemlängtan, om hur det går för Niklas i hockeyn, min vardag och mycket, mycket mer!

Välkomna!


Kommentarer
Postat av: PAPI

LYCKA TILL I SUNDSVALL!

75 MIL HAR VI UPP TILL ER, SÅ KNAPPT 8 TIMMAR!!

SÅ RÄTT VAD DET ÄR , SÅ DYKER TJOCKA FAMILJEN UPP!!!!!

KRAMAR...

2011-05-28 @ 15:38:32
Postat av: Julia K

Så snygg bild på dig Lisa !! Hoppas verkligen att du kommer få det toppen i Sundsvall, det tror jag =)

2011-06-07 @ 21:58:01
Postat av: Anonym

Hej! Lycka till med allt.. har själv växt upp i ljungby men flyttade därifrån och måste säga att det var bland det bästa jag gjort. Ljungby kommer alltid ha en plats i mitt hjärta tillsammans med mina nära och kära men att få komma till en ny plats, vara sig själv och den man vill vara utan stämplar och folk som tror de vet så himla mycket om en har varit underbart!Hoppas du också får uppleva det!!

2011-06-14 @ 19:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0