Hur onyttigt är det egentligen?

Fick ett tips att kolla närmare på frukten för att inte gå upp i vikt av det. Tack för tipset! Nu har jag kollat upp det lite och tänkte dela med mig av infon till er andra :)

Bandpasta (per 100g)
Kolhydrater: 66g
Protein: 14g
Fett: 4.5g
Fibrer: 4g

Center chokladkaka (per 100g)
Kolhydrater: 61g
Protein: 7g
Fett: 24g

Äpple (per 100g)
Kolhydrater: 12g
Fibrer: 2g
C-vitamin: 12mg

Päron (per 100g)
Kolhydrater: 11g
Fibrer: 4g
C-vitamin: 5mg

Banan (per 100g)
Kolhydrater: 22g
Fibrer: 2g
C-vitamin: 9mg

Apelsin (per 100g)
Kolhydrater: 10g
Fibrer: 2g
C-vitamin: 53mg

Citron (per 100g)
Kolhydrater: 7g
Fibrer: 2g
C-vitamin: 53mg

Kiwi (per 100g)
Kolhydrater: 10g
Fibrer: 4g
C-vitamin: 63mg

Hallon (per 100g)
Kolhydrater: 4g
Fibrer: 4g
C-vitamin: 27mg

Cashewnötter (per 100g)
Kolhydrater: 26g
Fett: 46g
Fibrer: 6g

Mycket intressant faktiskt och enligt O kan 5-6 frukter vara som en måltid. Kan vara bra att veta!

Kommentarer
Postat av: jennifer / photography

Åh, tack så jättemycket! Vad glad jag blir!



Får jag fråga en liten konstig fråga, hihi.. Vad menar du med detta inlägg? Att du hellre äter bandpasta med mycket kolhydrater eller att du äter frukt? Eller tvärtom? :-) Kram

2012-01-12 @ 17:30:02
URL: http://jenniifer.webblogg.se/
Postat av: jennifer / photography

Åh, vad glad jag blir när du säger så, kram!



Det var precis det jag tänkte. Det gör nämligen jag också. Eller jag äter inga kolhydrater i onödan eller vad jag ska säga :-)



Dock är det ju på samma gång viktigt att äta kolhydrater när man tränar hårt, fast den nivån är inte jag på ännu ;-)

2012-01-12 @ 19:20:49
URL: http://jenniifer.webblogg.se/
Postat av: jennifer / photography

Precis, det har jag också!

Jag brukar äta bacon och ägg, det är mättande och nyttigt!

Varierar mellan sallader med olika saker i, som kyckling, räkor, bacon etc. :)



Det lät tungt men bra!

2012-01-12 @ 19:37:29
URL: http://jenniifer.webblogg.se/
Postat av: Ola

Att 5-6 frukter är som en måltid är ju en tolkningsfråga, men 6st bananer är ju faktiskt ca 600 kcal.



Att äta frukt är bra, men ska inte vara ett komplement för godis. Då lyckas man aldrig bota sockersuget.



Sockersuget brukar försvinna efter 10-14 dagar om man är sugen på att pröva en sådan utmaning!

2012-01-12 @ 23:14:42
URL: http://www.4-klovern.se/
Postat av: Lisa

Okej, haha. Ryktet går mellan ena sidan luren till den andra, Niklas lyssnar som vanligt med ett öra? Kan också va ja som tolkade de på fel sätt :) Tur du rätta till de :)

Okej, jag vet inte om jag är så inne på den utmaningen än, än sålänge blir det godis en dag i veckan!

2012-01-12 @ 23:20:56
URL: http://lisaisundsvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0