Biggest Looser vs. Top Model

Man slutar då aldrig förvånas.. Eftersom att N är borta tänkte jag att jag lika gärna kunde se premiären av svenska Top Model. Förstår egentligen inte varför.. Man sitter och lyssnar på tjejer som skryter om sig själva och man tänker bara; VA?! De har ju ingen verklighetsuppfattning om sig själva? Ush..

Jag hejar därför på Nina som verkar vara urgullig, tjejen från Lule kan också vinna för hon va me go. Sibel får gärna åka ut direkt, vilket pucko.

Kan inte undgå att jämföra Top Model och Biggest Looser. Hur kan det komma sig att människor kan vara så annorlunda? Är det på grund av deras utseende? I Biggest Looser ger man varandra en kram och säger Bra gjort! när tävlingen är slut. Alla peppar varandra och det känns som att deras mål är betydligt högre än att vinna en deltävling. I Top Model säger man definitivt inte Bra gjort! utan istället går man bakom ryggen och säger Jag var så mycket bättre! Jag kan verkligen inte förstå hur vissa smala, snygga tjejer kan bete sig så illa? Varför inte bara vara snäll och inte höja sig själv till skyarna?

Är det de där extrakilona på kroppen som gör en till en bättre människa eller kan alla välja vilken insida de vill ha? Jag vill hellre jämföras med personerna i Biggest Looser, jag föredrar att vara en person som folk tycker om istället för att vara en otrevlig tjej som ingen gillar.

Ville bara ha det sagt.
Nu ska jag snart krypa i säng för klockan 6 ringer alarmet och sen är de jobb å träningx2 samt städning som gäller.

Kommentarer
Postat av: sannie

Bra skrivet!

2012-01-31 @ 23:44:20
Postat av: Anonym

Jag tror faktiskt inte det handlar om utseende. Inte i grunden i alla fall. Det här är osäkra tjejer som tror att utseendet är allt. De har förstått att de ser bra ut och spelar på det för att dölja sin osäkerhet, sin blåsthet eller opersonlighet.

Så tror jag :) Vad jag vet så kommer man i alla fall så mycket längre på en bra insida.

2012-02-01 @ 07:37:24
Postat av: Louise

Helt rätt läjsa :)

2012-02-01 @ 12:02:00
Postat av: Anonym

Ja hon Sibel och hon kaxiga tjejen i rosa bikini är ju hel töntar!!

2012-02-01 @ 14:30:42
URL: http://sofiralin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0