Resultat efter 5 träningsveckor

Måndag 9/1 2012 morgon
Vikt: 58.3 kg
Armar: 23.5 cm (vänster)
Byst: 90 cm
Midja: 78.5 cm
Lår: 52.5 cm




Måndag 13/2 2012 morgon
Vikt: 57.1 kg
Armar: 23.5 cm (vänster)
Byst: 87 cm
Midja: 76 cm
Lår: 52 cm



Efter 5 veckors träning har jag alltså gått från bild nummer 1 till bild nummer 2. Det är svårt att se på sig själv om man har gjort någon skillnad (tycker iaf jag) men jag tycker ändå att resultatet är bättre än på första bilden. Jag känner mig dessutom bättre på alla sätt och vis och det är det viktigaste. Träningen gör att jag är mycket piggare och det känns iaf lite bättre att se sig i speglen än vad det gjorde innan.

Resultat efter 5 veckor morgon
Vikt: -1.2 kg
Armar: +/- 0 cm (vänster)
Byst: -3 cm
Midja: -2.5 cm
Lår: -0.5 cm

Jag började med en toppenvecka, åt knappt några kolhydrater, ingen alkohol, inget godis, ingen fika samt mycket träning. Vecka 2 blev jag riktigt trött, all träning och att vänja sig vid mindre mat å knappt nåt socker tog på krafterna. Jag började efter någon dag att äta kolhydrater igen (potatis å pasta tex.) samtidigt som jag tränade lika mycket om inte mer då orken blev bättre. Vecka 3 fick jag jobb, vilket firades med äppelpaj. Inte bra, börjar man dra på reglerna så går det käpprätt åt helvete. Haha. Att det under kommande veckor skulle firas födelsedagar i massor gjorde att fikastunderna blev fler å fler. Samtidigt har jag insett att jag föredrar en apelsin framför en kakbit, inte för att försöka ersätta utan för att det är godare. Med andra ord var jag lite orolig för att mäta ett resultat idag med tanke på att onyttigheterna blivit fler och fler, framförallt sista veckan och helgen.. Det viktigaste är att bilderna ger mig ett bevis på att jag gjort någon nytta, det känns tryggt att veta och dessutom ger det mig mer inspiration att fortsätta. Att resultatet blev så bra med tanke på sista två veckornas intag är jag dessutom väldigt glad över. Ett par cm är faktiskt mer än man tänker att det är.

Jag kommer såklart fortsätta träna och hoppas att resultatet blir bättre och bättre. När det blir lite varmare ska jag börja med mycket promenader utomhus, så snälla snö försvinn nu. Dessutom kommer jag fortsätta att lära mig nya saker och få inspiration, det viktigaste är att man tycker det är roligt för annars kommer man lägga av. Dessutom ska jag försöka jobba med självkänslan och hoppas på att jag kan växa ännu mer som person, ett år i Sundsvall har redan gjort så mycket för mig. Vissa dagar har varit fruktansvärda men jag är så nöjd för allt har gjort mig till en mycket bättre och framförallt stabilare person. Det blir vad man gör det till - verkligen!

Vad tycker ni?
Har det blivit någon skillnad?
Hur har det gått för er andra?
Har ni tips på bra träningsbloggar?
Vill ni ha fortsatta ideér och uppdateringar?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Öööhh ja!!!!:)

2012-02-13 @ 10:51:27
Postat av: lillsis

glömde visst skriva namn på ovanför;) bra jobbat sis! puss

2012-02-13 @ 10:52:42
Postat av: sannie

klart man ser skillnad, bra jobbat Lisa!

Jag började bra precis som du, men sen gick det åt pipan haha. att sluta äta kolhydrater gjorde att jag fick enormt med humörsvängningar... Tränandet gick bra till en början, men sen satte ekonomin stopp. ska börja träna snart igen, men jag går alltid upp i vikt till en början och då blir jag INTE taggad även om man inte ska gå efter vågen osv :P

2012-02-13 @ 11:09:52
Postat av: estefanipedersen'

Riktigt bra jobbat! Du ska vara hur nöjd som helst! ;)

Det syns verkligen skillnad. Gå in på worldofshape.se, det är grymt. :)

2012-02-13 @ 12:02:46
URL: http://estefanipedersen.devote.se
Postat av: Lina

väldigt bra kämpat!!! :D

2012-02-13 @ 14:55:30
URL: http://liinaas.webblogg.se/
Postat av: Sandra

skitbra jobbat Lisa!! det är när man ser sånt här resultat man själv blir mer taggad till att börja träna! så TACK för inspirationen :)



2012-02-13 @ 16:21:38
URL: http://sandrar.blogg.se/
Postat av: Steffi

Bra kämpat! Var stolt över dig själv, det borde du vara. Just nu är jag sjuk men för övrigt går det bra med träningen! Hoppas du fortsätter posta inlägg om träning för det är verkligen inspirerande. Du som person är inspirerande, du har kämparglöd!

2012-02-14 @ 08:40:21
Postat av: PAPI

JAG BLIR OCKSÅ INSPIRERAD, MEN JAG HAR KORT FÖRE(NÄR JAG VAR 30 ÅR) OCH EFTER ( NU NÄR JAG ÄR 55)

SKULLE VILJA VÄXLA DOM, HAHA!

KRAM

2012-02-14 @ 08:43:33
Postat av: Anonym

härligt! Syns skillnad ju! du ser mer fit ut. Men 13/1, antar att det ska vara 13/2?

2012-02-14 @ 15:52:00
Postat av: Lisa

Tack alla fina!! :)

Nu är du ju på gång igen pappa så snart vill du inte byta ;)

Tack! Ja helt rätt, tack! Har ändrat de nu ;)

2012-02-14 @ 16:18:29
URL: http://lisaisundsvall.blogg.se/
Postat av: Frida

Oj, bra jobbat Lisa!

2012-02-14 @ 22:24:53
Postat av: Sarah

Åh, härligt kämpat Lisa! Förstår att du är stolt över dig själv, det har du verkligen gjort dig förtjänt av. Om du har en smartphone kan jag tipsa om Nike Training Club. Älskar det lilla jag använt den appen, skönast av allt är att det finns färdiga program. Perfekt för mig som inte har så mycket träningsfantasi. ;)

2012-02-16 @ 11:41:56
URL: http://ettsmastadsliv.blogg.se/
Postat av: Ola

Bra jobbat Lisa!



Det absolut viktigaste är ju att du känner dig mera pigg! Sen om man har ett kilo hit eller dit spelar mindre roll så länge man mår bra, är pigg & lycklig!



Ang. träningsbloggar så finns det många bra, MEN en som är bäst & du vet vilken! =) http://4-klovern.se

2012-02-16 @ 23:04:13
URL: http://4-klovern.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0