Hur man lägger upp ett videoklipp i bloggen!

Sofia:
Hejj, mamma/Annelie visade mejj din blogg, och jag bloggar oxå men jag vet inte hur man laddar upp videos från youtube? x)
Skulle vara tacksam för svar (;

Svar:
Hej Sofia!
Men så kul! Vad heter din blogg? Den vill jag gärna läsa! :) Ska visa dig här nedanför hur du lägger upp videos från youtube! :)


Välj ditt videoklipp först!
1. Klicka på Dela
2. Tryck "Bädda in"
3. Kopiera all text som då dyker upp.


Gå sen in på bloggen och välj skapa nytt inlägg!
1. Tryck på HTML
2. Klistra in all text från punkt 3 i föregående bild
3. Tryck Uppdatera.
Då dyker det upp en svart ruta eller ditt videoklipp,
tryck sen spara & publicera.

Hoppas detta var till lite hjälp annars får du ringa så ska jag hjälpa dig :)

Eftersom att mina grabbar är dem bästa bjuder jag här på deras fantastiska cover på "Nu tändas tusen juleljus", bättre blir de inte asså! ;)


Kommentarer
Postat av: Emelie

hihi joo jag mena han :)

Jag är hockey nörd så därför jag undra ;)

2011-09-06 @ 18:49:08
URL: http://choomper.blogg.se/
Postat av: Emelie

Linköpings Hockey Club är det laget som jag fastnat för :)

2011-09-06 @ 19:01:05
URL: http://choomper.blogg.se/
Postat av: PAPI

FAN VAD STÄMNINGSFULLT!!!!

2011-09-06 @ 19:40:54
Postat av: Tilda

Heej! :)

Men hur gör man om man vill lägga upp ett eget videoklipp på sin blogg?

Utan att ta det från youtube.

Går inte det eller?

Kram Tilda

2011-09-17 @ 18:36:04
URL: http://tildapebbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0