Städa, träna, hockey, bad, mord and so the story goes

Idag har jag varit aktiv ska ni veta! Jag började dagen vid 06.30 och påväg in till stan lyckades jag köra åt fel håll på E4an, fick åka till Timrå och vända för att komma för sent till "jobbcoach"mötet. Därefter bar det av till Scandic på "intervju" med den mysigaste människan på länge! Det bara strålade om hela henne och jag har nog aldrig mött en människa som inspirerat mig så mycket på så kort tid. Mäktigt! Åkte vidare till gymmet för ett kort pass med mycket stretching (det ska hjälpa på min onda nacke som orsakar all denna huvudvärk och illamående). ICA var nästa stop för att inhandla ingredienser till lyxmat till ensamma kvällen.



Väl hemma startade jag tvättmaskinen och därefter städade jag i massor! Slängde massa skräp (tidningar mm.), satte saker och ting på plats, dammtorkade och dammsög. Diskade även bort all disk. Sen var jag huslig nog att göra (Gunbritts) morotssoppa! Helt klart en av mina favoriträtter, så gott! Plockade ut ren tvätt och tog torr till garderoben. Efter det hoppade jag ner i ett varmt bad fyllt av badolja, rakade benen, gjorde ansiktsmask och hårinpackning.

Hur underbart är det inte nu då? Sitter med nyrakade och lena ben, mätt på dagens första och sista mål; morotssoppa med räkor (till frukost blev det; 1 glas juice, till lunch; 1 kopp kaffe.. Bättring måste ske, jo tack!) och snart ska jag plocka fram morötter, gurka och dip. Att hela lägenheten är nystädad och att sängen är renbäddad är inte heller en nackdel. Tror Niklas kommer må rätt bra när han trampar in här inatt!

Håller också koll på Västerås mot Sundsvall. 45sekunder in i matchen gjorde VIK 1-0, känns sådär kul faktiskt.. Men 6-4 i skott borde betyda att det är ganska jämnt och att hoppet finns om poäng idag!



Nu ska jag  fortsätta mysa till Gossip Girl, som har blivit grymmebra! Pausade tom. under inlägget - det gör jag bara om det är riktigt BRA! :)

Det här blev lite längre än planerat, måste varit för att dagen vatt så full av sysslor :) Verkar som att ännu ett mord har skett i Ljungby, iaf om man ska tro Aftonbladet.. Vad händer med mitt Ljungby?


Kommentarer
Postat av: Madde-

Fin blogg :)

2011-10-19 @ 19:56:24
URL: http://madelenenilsson.blogg.se/
Postat av: JohannaJiglund

tack söta du för din fina kommentar! Ja det är lite speciellt :) Såg att du också gillar att skriva, jag med :)

2011-10-19 @ 21:24:33
URL: http://johannaty.blogg.se/
Postat av: sannie

Lisa! Jag vill också göra morotsoppa! Är det svårt? Kan du länka receptet? :)

2011-10-19 @ 23:46:29
URL: http://sanniestyle.blogg.se/
Postat av: JohannaJiglund

Jag brukar skriva för torsbycity ibland bara men inte nå mer än det.. Min dröm vore att någon stor tidning hörde av sig :)

2011-10-20 @ 12:16:59
URL: http://johannaty.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du grattis till att du fick komma på intervjun, jag håller verkligen tummarna för dig att du får jobb på Scandic. Jag hade min praktik under trean på Scandic och jag ångrar att jag inte försökte hålla mig kvar där för de är en kanon kjedja som har måånga hotell över hela Europa!



Hotell är en trevlig branch, socialt och mysigt! Vilken avdelning sökte du på? Har för mig Elite har hotell i svall. Kolla de och sök där isåfall är mitt tips:)



Kram:)

2011-10-20 @ 12:31:00
URL: http://sofiralin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0