Herregud, hur orkar vissa människor?

En kommentar påstår att jag är dålig på att ta kritik, till viss del kan det stämma. Jag kan dock ta kritik om den är vettig. När det handlar om saker som inte stämmer kan jag inte ta det, alla som har en kille som spelar hockey säger att bussresor påverkar enormt och det är ju i princip fakta. Får du aldrig sova så orkar du inget och immunförsvaret orkar inte kämpa emot. Att någon som påstår sig på bo högst upp i Norrland (IP-adressen motsäger och som H's säger, som är en äkta norrlänning, man skriver inte på det viset då.) ska klanka ner på mig är inte kritik! Det är väl klart att den personen, om den nu bor i Norrland inte är lika sjuk. Är 110% säker på att denna person inte åker flera 100 mil buss i månaden. Och ja, jag avskyr att bara ta idiotiska ord, åtminstone när de inte stämmer. Ge mig vettig kritik så ska jag bara ta åt mig och därmed basta.

Jag vet att man inte ska svara på sånt här egentligen men hur svårt är det att fatta, fakta är fakta! Svårare än så är de inte!


Kommentarer
Postat av: julia

Hej!



Jag tänkte egentligen inte lägga mig i, men jag skrattar lite när jag läser alla kommentarer och försvar. En tjoller sak att bråka om tycker jag. Och alla jobb kan innebära sömnproblem - hockey spelare som åker buss till läkare som jobbar natt.



Åh vad kul, skriver norrlänningar på ett speciellt sätt? Hur menar du? jag tycker att sånt här med dialekter och text är väldigt intressant, så om du har tid får du gärna förklara vad du menar :D jag bor så långt norrut att jag inte ens kallar Sundsvall för Norrland ;) haha



2011-10-31 @ 12:37:01
Postat av: Sandra

äsh, klart du ska ge svar på tal! :) jag tycker bara man ska ta emot kritik om den är befogad, men i detta fallet så handlar det ju inte ens om kritik utan snarare personliga påhopp. Då tycker jag det är det en självklarhet att man står upp för sig själv och inte låter sig tryckas ner av andra svaga människor! Fortsätt så :D

2011-10-31 @ 17:35:05
URL: http://anotherfucking.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vill bara säga att jag läst din blogg ett tag. Du verkar vara en härlig tjej, med vettiga åsikter. Men så fort någon säger minsta lilla till/om dig får du panik och kör försvarstal? Jag har förståt att du har dålig självkänsla, vilket märks tydligt i dina "försvarstal". Du kanske borde jobba på den istället för att ägna tid och kolla hur länge ett hockeylag tillbringar i en buss?

2011-10-31 @ 19:42:41
Postat av: Lisa

Om du har läst min blogg ett tag så borde du ha lagt märke till inläggen där jag skriver att jag har sjukt dålig självkänsla? Eller du kanske har lyckats missa dem?

När någon har så sinnessjukt fel så visar jag hellre fakta än och bara svälja skiten. Sån är jag, vet jag att jag har rätt vill jag bevisa det. Får jag vettig kritik så är det en helt annan femma men oftast får jag personliga påhopp eller folk som hittar på osanning bara för att få en kommentar tillbaka.

Jag är inte det minsta konflikträdd, jag arbetar varje dag med min självkänsla och jag skriver precis vad jag vill på min blogg. Det är helt enkelt upp till dig om du vill fortsätta följa den eller ej, jag kommer fortsätta ta reda på fakta när jag vet att jag har rätt.

2011-10-31 @ 20:26:28
URL: http://lisaisundsvall.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu gör du det igen. Jag lägger fram på ett enligt min vänligt att att det känns som du får panik av minsta lilla kritik. Då reagerar du med ett försvarstal, med taggarna utåt. Det är din blogg, absolut. Du skriver vad du vill, men du har också låtit oss läsare vara delaktiga genom att tillåta kommentarer. Du måste vara bered på att folk har andra åsikter, att folk är dumma i huvudt och skriver dumma saker. Men det är ju där du måste vara lite större. Inte låta det komma dig inpå skinnet. Jag är ute speciellt insatt i just detta med bussresor. Jag menar generellt.

2011-10-31 @ 22:58:19
Postat av: Lisa

Panik är nog inte rätta ordet men som jag förklarade i tidigare kommentar så har jag dålig självkänsla, ja. Jag låter absolut er läsare vara delaktiga men jag tycker fortfarande att det är skillnad på att vara dum i huvudet och säga; Vilka fula byxor du har eller va dålig du är på att fotografera. Eller att säga; Man blir inte alls sjuk av att åka buss flera hundra mil i månaden och aldrig få riktig sömn.

Det är skillnad på att säga "oviktiga" saker som man kan tycka personligt om eller säga idiotiska saker som enligt fakta går bevisa är rätt. Ingen kan bevisa att jag har snygga byxor men jag kan bevisa att ett viss lag åker mer buss. Jag tyckte det var riktigt intressant att kolla upp detta, så mitt i allt jäkelskap blev det roligt.

Jag önskar verkligen att jag kunde vara lite större och jag jobbar på det.. Hade jag kunnat släppa det direkt hade jag gjort men jag är en ältare utan dess like, tyvärr. Du får jättegärna bota mig nu på momangen :)

Sen tror jag det gör mycket att jag inte har något jobb (förutom krönikorna) för småsaker blir så mycket mer, dramaserier förgyller mina dagar. Det kan smitta av sig lite väl..

Så förlåt om jag agerar kaktus lite väl ofta, jag lovar att jobba på det och det var absolut inte meningen att ha taggarna utåt i förra kommenteren, sry for that!

2011-10-31 @ 23:17:31
URL: http://lisaisundsvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0