Surströmming

Igår var det lite släktträff och surströmmingskalas här i Långnäs. Det bjöds på en fruktansvärt förfärlig stank (ja, jag höll på att spy bara av lukten te dem jästa fiskarna...), tipsrunda, krocket, tårta, kladdkaka, kassler och potatis för de som inte gillade surströmming, krocket och galet trevligt folk! :)

Har kommit fram till att surströmming är för norrlänningar, INTE för smålänningar.. Pappa håller då med mig! ;)

Tack för en trevlig kväll alla inblandade :)
Bilder kommer kanske vid ett senare tillfälle, har ingen ork till det just nu..


Bjuder på en bild från dagen innan, haha. Jag och bollsporter alltså... :P


Kommentarer
Postat av: estefanipedersen'

Det låter ju inte bra! Men har du kollat upp det säkert? Hur får man den sjukdomen då?



Jodå, just nu har jag semester. Njuter av att slippa jobbet. Försöker komma igång med löpningen, men mina ben säger något helt annat. Än så länge har jag tagit mig runt, men det gör så fruktansvärt ont.



2011-07-22 @ 12:03:34
URL: http://estefanipedersen.myshowroom.se
Postat av: Lina

jag håller verkligen med dig när de gäller surströmming! de hade "surströmingsfest" på torget i övik. vi kunde inte lämna lägenheten eller öppna fönsterna. fyfan vilken doft! vi var tvugna att ta oss till affären och gå förbi partytältet vi höll för nästa och mun hela vägen och folk trodde inte vi var kloka ! ;)



hoppas du mår bra och trivs i sundsvall! :)

2011-07-22 @ 12:52:08
URL: http://liinaas.webblogg.se/
Postat av: Frida

Sv: Ja, jag har slutat beställa där ifrån helt och hållet :(

2011-07-22 @ 13:16:28
URL: http://fridaannas.blogg.se/
Postat av: PAPI

hoppas ditt magonda går över...

2011-07-22 @ 13:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0