Save the world, någon!?


En människa klär ut sig till polis och skjuter små oskyldiga barn och det exploderar i Oslo, vars är världen påväg? Så fruktansvärt obehagligt och allt blir verkligare när folk man känner är på plats, det kunde ju lika gärna varit dem... Ljungbys R.Hiljanen har fotat till aftonbladets hemsida och en gammal p-vän syns på bild och bor i lägenhet nära smällen. Allt känns plötsligt så nära? Det händer i Norge, vårt grannland och ljungbybor är först på plats.. I have a bad feeling about all of this..

När jag sen pratar med mamma berättar hon att det har kört runt poliser i bil och helikopter hela dagen och dem har nyss fått veta att en 41-årig man saknas i mellbystrand. Vad har hänt? Varför? Lever han? Mördad? Ingen vet och jag kan säga att jag är glad att mamma inte är ensam i stugan.

Tidigare i månaden har dessutom en ung pojke mördats av sin pappa i Umeå och nu har en bror mördat sin egen bror i Luleå. Hur kan man vilja en familjemedlem så ont? Det är väl dem som står oss närmast? Det är vårt kött och blod! Jag kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig varför man känner så för någon man älskar så högt?

Vart är världen på väg? Det är så otroligt skrämmande allt som händer dag efter dag. Jag börja undra om jordens undergång verkligen är något att oroa sig över? I den här takten kommer människor ha haft ihjäl varandra på bara ett år. Det sjukaste är att det går inte att göra något åt det, eller? Det kommer alltid finnas människor som har något fel i tankesättet och med alla sjuka filmer, tv-spel osv. som finns så kommer fantasin fortsätta flöda för dem som helt plötsligt tycker det är spännande att döda någon. Det är inte bra någonstans. Någon måste hitta ett sätt att få stop på allt det här, någon måste rädda oss. Den personen borde dessutom få vartenda pris som går att få. Allt från nobelpriset till årets nykomling! Save the world!

Kommentarer
Postat av: PAPI

HÅLLER MED!!

2011-07-22 @ 23:03:55
Postat av: Sandra

Usch det är så hemskt!! Känns som en tidsfråga innan det händer i Sverige också. Läste om en pappa som försökt mörda sin äldste son på ett bröllop i Skåne häromveckan.. herregud!! Hur kan man..??



Absolut! :) vi "paxade" en lägenhet innan men "gav" den till en juniorspelare från skellefteå istället eftersom den var för liten för oss båda, så just nu har vi ingen alls. Men det löser sig :) finns ganska så många lägenheter och klubben har bra kontakter.. bara jag som är lite kräsen haha :)

Han ska spela i Kristianstad IK, dom ligger i toppen av div 1 och siktar på Allsvenskan, så vi får hoppas dom går upp så våra karlar möts igen :D

2011-07-23 @ 12:04:32
URL: http://anotherfucking.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det finns inte ord för det som har hänt i Norge, lider något så fruktansvärt med de drabbade.. Fattar inte vart världen är på väg.. Är mållös.

2011-07-23 @ 22:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0