Regnkaos i Sundsvall



Ewe har lämnat oss efter en helt underbar vecka i Sundsvall. Vi hade grymt bra väder och riktigt roliga utekvällar. Vi har kollat läget lite överallt och jag har lärt mig hitta hem till lägenheten, det är inte lätt att veta vilket håll man ska köra.. ;)
När vi körde till tågstationen såg det ut som på bilden som dessutom är tagen med min (dumma) iPhone. Niklas körde rätt igenom samtidigt som jag skrek "Stackars min lilla söta biiiil" men den är inte bara söt utan dessutom GRYM och klarade såklart att ta sig igenom hela vattenhavet! Ewe hann i tid till tåget (som sen blev försent 9,5h - Bra SJ, like always) och på hemvägen skådade vi rent kaos. Vägarna höll dessutom på att rasa ihop. Här är dem inte lika vana vid regn som vi i Ljungby är, där snackar vi kunskap om regn! ;)

Idag har lillbilen klarat av att åka mellan Sundsvall och Piteå. Bäst är han! Så nu är vi och hälsar på i norrlandslugnet ett tag. Mysigt!

Vill ni se mer regnkaos kan ni titta på aftonbladet eller Sundsvallstidningen.
I den sistnämnde kommer ni säkert kunna läsa om Niklas och hockeyn framöver, vem vet kanske tar jag mig även mod till att fråga om krönikaskrivande där?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0