Lätt & Gott



Ibland tar latheten vid och dagens lunch byts ut till godis. Det är inte bra.. Därför har jag börjat laga mat som går snabbt och enkelt, när jag ska äta själv. Kan meddela att det är grymt gott och det tar ungefär en kvart att fixa.

Det viktigaste för mig är;
- Bandpasta
- Lite creme freish
- Köttbuljong
- Någon ostskiva


Sen kan man ha lite olika;
- Kantareller
- Bacon, champinjoner, purjolök
- Kyckling, champinjoner och wokmix
- Bacon, vitlök, lök


Eller så steker man till en köttbit och gör sallad till, ett snabbt och nyttigare alternativ.

Den här veckan har det blivit mycket godis (julklappar från söta lillasyster) istället för mat. Imorgon drar mitt 6-veckors schema igång och då ska jag försöka skärpa till mig, äta mat och inte godis så gott det går. För er som också ska följa mitt schema tänkte jag att lite mattips kan vara minst lika viktiga som träningen. Jag ska med andra ord göra så gott jag kan med att dela med mig av måltider, tar gärna emot tips från er också! Så tveka inte med att dela med er av något smaskigt och kanske även nyttigt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill vara med på 6-veckors schema !!! Det låter som något jag behöver!! - lär mig :)

2012-01-08 @ 13:06:01
URL: http://jahnsen.devote.se
Postat av: Angelica

Har du provat den choritzokorven med pasta som jag gav dig recept på? :)

2012-01-08 @ 17:15:13
Postat av: PAPI

MAN BLIR RIKTIGT SUGEN PÅ MAT!

2012-01-08 @ 20:41:58
Postat av: Anonym

Haha, blev lagom hungrig när jag såg den fina maten! Du har tendens till att göra så att maten ser fruktansvärt fräsch och god ut, tummen upp!

2012-01-09 @ 18:18:54
Postat av: Sandra

åhh detta såg så gott ut att vi var tvungna att testa på! och OJ vad gott det var! :) ser att du även lagt upp dagens måltider, som också dom ser riktigt goda ut! fortsätt med det :) bra med lite tips på god och nyttig mat!

2012-01-09 @ 21:22:01
URL: http://sandrar.blogg.se/
Postat av: Sofi

Åh ser mummsigt ut =))) Du kanske skulle starta en mat blogg istället ? ;)

2012-01-10 @ 00:06:58
URL: http://sofiralin.blogg.se/
Postat av: Sofia/ Kreativ inredning

Tack för din fina kommentar, det är alltid härligt att kunna inspirera! Smart recepttips:-)



MVH

Sofia/ kreativ inredning

2012-01-11 @ 18:15:15
URL: http://kreativinredning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0