Hockeynatt


I Smålänningen i onsdags kunde man läsa detta, självklart är Albin Bengtsson min söta lilla (låååånga) lillebror! På tal om hockey alltså! Nu ska man alltså börja vara stolt över två duktiga hockeykillar!

Sitter ensam i soffan och har bytt Greys mot JVM. Jag tycker det är så mysigt att vara vaken mitt i natten, visserligen är det mysigare om jag hade haft N bredvid eller varför inte pappa eller någon annan familjemedlem? Inte Abbe dock, han är en riktig sjusovare han. :) Det funkar att sitta själv också, har dock tröttnat på choklad och kan inte bestämma mig om jag ska äta popcorn eller inte, känns taskigt och sätta igång mikron, man ska ju inte väcka den björn som sover.. Sträckte precis till nacken, brände till nåt så in i vassen och jag trodde jag skulle bli förlamad föralltid eller åtminstone vakna med nackspärr imon (hade inte tackat nej till att N skulle behöva pyssla om mig!) men det har börjat ge med sig nu. På gott och på ont.

Just det, det är mitt i natten och jag samt många andra i Sverige sitter uppe för att följa finalen i JVM. Det roliga är att jag kommer inte ihåg en sekvens av första perioden. Förlåt men jag tycker inte det är intressant, kanske för att jag är för okunnig eller för att inte N är på planen? Har fått svar på min fundering om ett hockeyintresse här väckts inom mig, svaret är njae - inte riktigt än. Det kommer kanske. Tycker det är bra av mig att se matchen iaf, kanske är jag mer inne i matchen i slutet, när det blir lite spännande.

Har en idé.. Vad sägs om att korta ner pauserna till 5 minuter (hockeyspelare vill istället ha längre paus..) så man kan komma i säng? :) Och precis när jag skrev det började andra perioden, har någon kortat ner pauserna? Det kan inte ha gått 18 minuter sen första slutade? Hmpf..

Onödigt nattinlägg när jag egentligen inte har något vettigt att komma med.

Heja Sverige avslutar jag så grannt med!

Vill bara tillägga att det är GALET SPÄNNANDE nu i tredje!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0