Piteå fram och tillbaka



Fredagskvällen blev en riktig myskväll för mig, innan jag lade mig var allt städat och garderoben var betydligt finare. Efter matchen lämnade N å laget Malmö för en trip på 100 mil, var ganska orolig med tanke på allt ovädret men när jag väl somnade så sov jag verkligen riktigt skönt.

Vid åtta på lördagsmorgonen ringde alarmet och jag bytte om och åkte direkt till gymmet för en halvtimme på bandet. Det var riktigt fint när jag skulle hem då solen lyste och minusgraderna fick snön att se ut som diamanter. Vid elva tiden kom N, P å J å plockade upp mig. De tyckte inte att 100 mil buss räckte utan ville gärna åka 40 resp. 50 mil för vår del upp i landet.



Vid 17-tiden var vi framme och då var det sminka sig som gällde. Ett glas vitt vin (första på 6 veckor) fick slinka ner i magen, så efterlängtat. Lite innan 18 plockade Imma å Laila upp oss och vi åkte mot Challenge där vi mötte upp lite fler trevliga människor och besällde in mat och öl. Öl är då verkligen underskattat! Hockey rullade på den ena teven efter den andra och vi hade en supertrevlig kväll, tack alla inblandade! :) Väl hemma blev det cheesecake och en fortsatt trevlig kväll med N's föräldrar samt hans moster å hennes man. Sen somnade vi gott!

Söndagen blev en riktig slappardag. N's mormor å morfar kom över för födelsedagsfirande och det bjöds på god fika å krämbullar. Vilken extrafamilj/släkt jag har fått, de är helt fantastiska! :) Senare på söndagen blev det som sagt mycket slappande och en riktig myskväll med Så ska det låta, äkta människor (vi saknade dock vårt traditonella sällskap!) och därefter film! :) Somnade gott även denna natt, så mysigt att få somna med en spinnande katt i famnen!

Måndagen gick riktigt fort. Vi gosade med djuren in i det sista, sa hejdå, tog en ltien promenad å N skottade. N fösökte elda men röken forsade inomhus istället, haha. Det blev bra tillslut! På eftermiddagen var det dags att åka tillbaka, ett fikabesök hos Jon innan vi plockade upp de andra grabbarna och vid midnatt var vi äntligen hemma!

Har verkligen haft en toppenhelg, har dessutom fått uppleva nästan 40 minusgrader, trodde jag aldrig jag skulle uppleva. Haha. Riktigt kyligt med andra ord men när vi lämnade Piteå var det bara -25 och nu tänker jag inte snacka mer om minusgrader. Blir så jävla less på folk som tror de är coola för att de har mer minus än andra, fjanterier. Det är kallt i hela Sverige, så kan vi sluta skriva om minusgrader hela tiden nu? Tack!

Idag ringde alarmet innan åtta för ett möte i stan. Mycket givande måste jag säg! Nu väntar jag på att N ska komma hem så vi kan ta en efterlängtad p-nap innan jag ska besöka gymmet. Måste vara pigg till jobbet imon, alarmet kommer ringa 6 som det numera gör onsdagar och fredagar.

Hoppas ni har haft en toppenhelg!


Kommentarer
Postat av: PAPI

TOPPEN ALLTSÅ!!

2012-02-07 @ 13:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0