Huvudtackling på min älskling





Hockeyallsvenskan har idag haft minst två huvudtacklingar.. Den ena ser ni på bilderna ovan, stackars kille! Sänder en tanke och hoppas att det går bättre än de ser ut...


Tvingade precis N till ett kort! Med det här märket är de inte konstigt att jag hela tiden hör "De gör ont".. Konstigt nog hör jag även "Jag vill tillbaka, jag vill spela"! Det är en tuff kille jag har! Ont i knät har han också och ett stort blåmärke även där men jag tror inte jag får klaga mer å hans vägnar. Men eftersom han inte gör de själv så gör ja de! Min man har ont och han vägrar säga det för att han är en äkta backklippa! (Han tänkte spela klart matchen men fick ett stort NEJ av lagläkaren, stort tack för det!!) Utnämner han härmed till en av världens tåligaste hockeykillar!

Den andra är min egen backklippa.. Det var sjukt läskigt att sitta på läktaren och se sin andra hälft få en äkta, taskig huvudtackling! PANIK var det inuti min skalle.. Niklas åkte dock ut till båset men kom inte tillbaka.. Istället ringde telefonen och en pojkvän som inte mådde bra var i andra änden! Att den andra killen inte ens fick en utvisning var sjukt och istället fick han en värre hämnd i form av en tackling som slutade med att han också fick gå ut :/..
Min grabb mår som sagt inte bra så nu blir de till å ta hand om honom ett par dagar! Är mest glad att de inte slutade som tragedin ovanför, ush ush ush! Nu ska jag ta hand om mitt hjärta! Älskar honom så och är så glad att vi är här och inte på sjukhuset!!

Nu ska jag ligga vaken större delen av natten och lyssna andetag! Är fortfarande skärrad trots att det gick så bra (tror Västeråsbackens skadeläge gör mig extra skärrad, tanken av att det kunde varit Niklas lika gärna skrämmer livet ur mig)

Aldrig utan dig.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Livlig fantasi, antar jag! :)

Ska dock skriva en självbiografi när jag är klar med min första bok.



Men usch! Hoppas det går bra för båda, att inte Niklas får några symptom på hjärnskakning eller så i efterhand.. De borde skärpa reglerna i svensk ishockey kan man tycka ibland. Huvudtacklingar borde vara utvisningar och det är det väl egentligen också, men ja...

2011-11-16 @ 23:18:08
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: Annelie

Lisa, pyssla om Niklas rikigt ordentligt. Hälsa

honom från oss. Krya på dej Niklas.

2011-11-17 @ 08:57:53
Postat av: Lisa

Det ska jag göra Annelie, har hittat en sisådär 7 blåmärken nu och ont har han! Han hälsar och tackar! Ta hand om dig och familjen! Många kramar

2011-11-17 @ 11:59:46
URL: http://lisaisundsvall.blogg.se/
Postat av: Michaela

Uscha!!! Hoppas han kryar på sig! Allt bra med dig då? :)

2011-11-17 @ 15:42:48
URL: http://pme.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Testa, du kanske släpper en best-seller? :)



Ja, men precis! Att döma en match är svårt, jag säger inget annat, men ligger man på isen så borde det vara utvisning, sånt kan man inte missa som domare. Vissa verkar se grejer som inte alls är så farligt, som slagsmål, medan andra inte ser spelare som ligger ner på isen... Sjukt!

2011-11-17 @ 16:05:01
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: Michaela

Uscha!!! Hoppas han kryar på sig! Allt bra med dig då? :)

2011-11-17 @ 16:16:21
URL: http://pme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0