Ett par kilo för mycket är finare än ett par kilo för lite

Efter Hannahs inlägg om komplex var jag nästan hundra på att delta i utmaningen och när jag senare entrade Egoinas inlägg så bestämde jag mig för att definitivt följa två grymma tjejers väg!

Det här med att aldrig vara nöjd med sig själv är ett fruktansvärt problem. Personligen tycker jag inte alls att det är underligt, varje dag möts man av tex. tidningar, tv-program och reklampelare med tjejer som väger för lite för sitt eget bästa. Media har målat upp en bild av den perfekta kvinnan. Hon ska ha platt mage, mycket mellanrum mellan benen, kindbenen ska synas eller ja, alla ben ska synas... Det här är medias bild av den perfekta kvinnan, det här är min bild av en sjuk kvinna.

Som liten var jag allt från dansare till löpare till friidrottare och jag kan aldrig minnas några komplex. Jag var nöjd med det som fanns helt enkelt. Men när jag var i mitt första riktiga förhållande ändrades den synen på mig själv. Min dåvarande pojkvän kunde ta på min mage och slänga ur sig saker som "va e de här, de e fett!". Sen dess har jag aldrig varit nöjd med mig själv. Varenda dag har jag tänkt att magen är för stor och att det är för mycket fett överallt.. Ett annat förhållande fick mig (nästan?) till ätstörningar. Vi bråkade jämnt och jag kände mig alltid världelös. Tillslut märkte jag att när jag inte åt så blev magen platt och vad gör man då? Jo man slutar äta. En jobbig tid i mitt liv som jag tillslut tog mig ur.. Har bad guys fått mig att må såhär eller vad är det frågan om?

Nu är jag tillsammans med en pojkvän som överöser mig med komplimanger. Dagligen får jag höra hur bra jag är och fin jag är. Det är aldrig något snack om att magen är för stor eller att benen inte är tillräckligt smala. Är det någon som har hjälpt mig i kampen om bättre självförtroende så är det Niklas. Äntligen känns det som att jag duger, ja vissa dagar känns det som att jag verkligen är Number ONE för någon. Det är underbart.

Man får ha putande mage!
Låren får nudda varandra!
Det gör inget om man får dubbelhaka på kort!

Ett par kilo för mycket är finare än ett par kilo för lite!

Här är mitt inlägg till utmaningen! Heja kroppar med former! :)


Kommentarer
Postat av: Hannah

Heja Lisa! Du är fantastiskt fin! Nu kommer jag äntligen in på din nya blogg, ska bli jätte kul att följa er flytt till sundsvall!:)

2011-06-06 @ 20:45:22
URL: http://hamer.blogg.se/
Postat av: linda

Bra skrivet :)

2011-06-12 @ 13:09:09
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros
Postat av: S.

Detta var det mest givande (för mig) som du har skrivit. TACK!! :)

2011-06-30 @ 22:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0