Vars är världen påväg?

Journalisterna som sitter fängslade i Etiopien kan få upp till 40 år fängelse..

En stackars gammal dam på 91 år ska utvisas till Ukraina, hon har inte en enda anhörig där men här i Sverige har hon barn och barnbarn mm. Hur tänker man när man tar valet att utvisa denna kvinna? Det kan väl inte spela så stor roll om hon stannar de få år hon har kvar hos sina nära och kära? Ta alla pengar som Juholt fuskat med och lägg på henne istället...

Och nu är det klart att det är ett mord det handlar om i Ljungby. Det har inträffat precis utanför vår gamla lägenhet och det är en stackars 4-åring som bragds om livet. Jag tycker det är helt fruktansvärt och så overkligt.. Jag var alltid rädd när jag på den stigen och kände alltid obehag när man tittade mot skogsdungen, ett oroväckande obehag. Nu har en pojke avlidit där.. Fruktansvärt..
Tänker på alla hemma i Ljungby och ägnar framförallt tankar till den drabbade familjen som jag tidigare nämnt..

En sån här dag känns allt hopplöst, vad är det egentligen som spelar någon roll?

Kommentarer
Postat av: växjö Sofi

För dig är de din barndoms"håla" och för mig är de bara några mil, de är så jävla hemskt, man blir så jävla berörd. Jag tror de är hans syskon som har mördat honom, de låter så när dom pratar om de i media iallafall.



Ja jag gillade Pan Am, se de!



Stor kram till dig lisa! // Sofi

2011-10-18 @ 03:18:02
URL: http://sofiralin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0