Hiss eller diss?



Imorse var jag lite irriterad över att man behövde utbildning till varenda jobb numera.. Min jobbcoach sa då; Ja det förvånar mig inte om man snart ska ha utbildning som städerska! Haha.

Nu möttes jag av den här rubriken! I Gislaved ska man alltså inte få vara städerska utan moppkörkort.. Alla som blir städerskor där ska nu få börja med en utbildning och ett prov i moppningen.

Vart är världen på väg? Är det inte skrämmande? Vad hände med att brinna för det man älskar? Passion försvinner om du aldrig får prova något utan alltid måste plugga dig till det, i alla fall för mig.

Stor DISS till att överdriva.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tänkte testa pizzasnurrorna till helgen! Tror nog inte jag behöver körkort till det..:))

2011-11-09 @ 20:31:44
Postat av: Lisa

Haha nä då ska du nog klara dig utan körkort hoppas jag! :) Du får skriva sen å berätta va du tyckte! Lycka till :)

2011-11-09 @ 20:36:37
URL: http://lisaisundsvall.blogg.se/
Postat av: Tilda

Håller med att det är otroligt dumt att vad man ön vill

Bli nuförtiden måste man ha pluggat i minst tre år ... Har man kompetensen och viljan borde det betyda något kan man tycka :(

2011-11-09 @ 21:17:25
Postat av: Mia

Hur bra är inte din blogg då lisa? Tycker verkligen inte du ska lägga ner eller stänga den för du skriver och ta så otroligt bra bilder!! Fortsätt med de du gör:) kram

2011-11-09 @ 23:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0