MUMS

Tänkte bjuda er på ett superrecept. Helt sjukt va gott det är! Petter gjorde de på midsommar, jag å Pillan gjorde de när hon va här och senast blev det när Ola kom på besök! Erkänner att jag är 100% såld på denna måltid!



Vill man ha potatis till ska den in först i ugnen då det tar längst tid, ca 25min.
Sallad kan man så klart ha till! Vi hade sallad, paprika och fetaost med olja om jag inte missminner mig.

Stek köttet (denna gången hade vi löfbiff) och krydda som du känner för!

Sen ska du ha rivna morötter, lägg i "högar" och strö över riven västerbottensost.
Ta ut stommen från champinjonerna och fyll de istället med bearneisås, ska in samtidigt i ugnen som morötterna.
Det behöver inte va i ugnen länge, till osten har smällt är lagom (5-15 min).

NJUT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0