Katt eller tiger?


Bild från blocket.se

Som ni vet har jag blivit galen i tanken på lite sällskap här hemma, att Veronica har världens gosigaste katter gör de inte bättre. Vill, vill, vill! Hittade precis dessa Bengalkattungar på blocket, hur coolt är de inte å ha en katt som ser ut som en tiger då?! WOW!

Är dock inte så insatt i katter så är ni kunniga mottages gärna hjälp;
1. Vilka katter fäller mindre?
2. Vilka sorter är innekatter, kan man ha en "vanlig" som innekatt?
3. För och nackdelar med en katt?


Kommentarer
Postat av: Anonym

1. Fäller gör ju alla katter, jag har två norska Skogskatt/Mia con dom fäller inte så mycket, pälsen är super len och mjuk utan att göra något med pälsen! Helt underbara, lugna och fina.



2. Alla katter kan nog vara inne katter men visst är de inte rätt egentligen men vad gör man om man bor mitt i stan på 4e våningen. Men har man vant dom vid de vet dom ju inget annat heller och då plågas dom inte.



3. Nackdelar: bajs lådan är svin tråkig att töma, sanden är dyr maten är dyr, man måste kastrera om man inte vill höra dom hå runt och vara "sugna" jämt och ständigt haha!! Fördelar: mysiga klena trevliga sällskaps djur!!

Köp en Lisa de är sånt sällskap!:)

2011-12-05 @ 03:24:56
URL: http://sofiralin.blogg.se/
Postat av: Angelica

Katter är oförutsägbara och lite läskiga! :P

2011-12-05 @ 10:36:26
Postat av: Anonym

1. som sagt fäller de flesta katter. folk säger att raserna cornish rex och devon rex inte fäller så mycket. jag har två birmor som fäller en hel del. däremot fäller dom tussar som är lätta att plocka upp och får aldrig tovor i pälsen. kammar du din katt varje dag fäller den mindre!



2. du kan ha en vanlig huskatt som innekatt. däremot har en sån katt lite mer jaktinstinkt än vissa raskatter. men oavsett vad du väljer för ras så måste alla katter aktiveras. att ha två katter rekommenderas!



3. nackdelar med katt är att sand och mat är dyrt. jag köper en 10-kilossäck från royal canin. kostar runt 600-700 men räcker i alla fall 2 månader om inte mer. veterinärbesök kan bli dyra om man inte har en försäkring så se till att skaffa det! fördelarna är att (de flesta) katter är mysiga, tillgivna och roliga. en katt är jättebra sällskap och dom har alla olika personligheter. att ha en liten spinnande katt bredvid sig när man somnar är det bästa som finns!



jag rekommenderar dig att googla på kattraser du är intresserad av och läsa lite om dom. kolla sen olika uppfödare om du ska ha en raskatt och välj nån som är seriös. om du är intresserad av en birma kan du kolla birma.se eller birmaringen.se

2011-12-05 @ 12:24:02
Postat av: Sandra

meeen så söta katter!! en sån hade jag också velat ha! riktigt häftiga ju! :)



taack så mycket :D känns skönt att äntligen kunna bjuda på lite bilder :)

2011-12-05 @ 14:08:35
URL: http://anotherfucking.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tusen tack för tipsen (alla förutom Aji, jag vet ändå att du kommer älska min katt sen;) ) ! Ska kolla upp lite katter å fundera på för å nackdelar å antal katter å framförallt diskutera med sambon ;)

2011-12-06 @ 00:44:07
URL: http://lisaisundsvall.blogg.se/
Postat av: ewe

detta var det sötaste jag sett!!

2011-12-06 @ 08:13:18
Postat av: ZOOFIE: Sveriges största musikblogg

En väldigt bra kattras att ha inomhus är ragdoll. Vi har en hemma hos min mamma (som f.ö. bor på landet) och den katten vill inte ut, aldrig. Jag försökte ha en "vanlig" katt som innekatt i min lägenhet men det funkade inte då hon inte klarade av det, trots att hon aldrig någonsin varit ute.

2011-12-06 @ 15:49:41
URL: http://zoofie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0